Bo på landet.se

Pyssel och Inspiration

Skicka en hösthälsning ...

Kategori: Tips och Recept

Det bästa jag vet är att få brev eller vykort

Här är ett litet tips om hur du kan göra någon glad

Med en svart och en silver penna,
Löv i vackra färger och skiftningar, A4 papper i passande färg
Lim och
röd och brun stämpeldyna


~~



Börja med att tänka hur du vill att kortet ska vara format sen klipper/river du till pappret

dra stämpeldynan på kanterna och in mot pappret för att få lite mer "levande" intryck

lägg bladena på pappret innan du limmar då kan man flytta runt på allt innan man bestämmer sig

Sen är det bara att antingen rita en kvist o limma bladen på låtsas kvisten
eller bara limma på ett stort blad och jobba utifrån det

hälsningarna kan skrivas var som, på lösa lappar som är ditsatta med tråd, eller på baksidan

skicka en hälsning du med och gör en vän långt bort eller nära glad

Jag prenumererar på pyssel och får ett paket varannan månad med massa roligt material



om vi känner varandra kan du ju skicka ett mail till mig med uppgifter så kan jag värva en vän :)

trevlig onsdag



Kommentarer

  • Nanna säger:

    Ja verkligen! Det är alltid användbart!!! Hade dock gärna haft lite mer som du på höjden.

    2010-10-06 | 18:38:01
    Bloggadress: http://nannashem.blogspot.com
  • maria Bouvier säger:

    Hej!

    jag vill gärna ha en sådan kitt, värva mig gärna Kram Mum

    2010-10-08 | 21:10:18
  • Maria Bouvier säger:

    Här kommer tips på ett recept som jag tyckte det var mums ska laga den i helgen.

    Aprikospaj



    2 plattor fryst smördeg

    25-30 torkade aprikoser

    1 ask (200gr) philadelphiaost

    1 ägg

    1dl socker

    1 rpgad tsk vaniljsocker

    ca.1 dl aprikosmarmelad

    2-3 msk vatten

    3-4 msk flagad mandel



    Lägg aprikoserna i blöt eller koka upp dem hastigt i lite vatten. Låt dem stå och dra ett tag.

    Häll därefter bort allt vattnet så att de ej är blöta. Kavla ut smördegsplattorna tunt och klä en form med dem.

    Mosa philadelphiaosten i bunke tillsammans med ägget,sockret och vaniljsockret. Vispa ihop. Häll smeten i den pajklädda formen.

    Lägg de avruna aprikoserna ganska tätt. Grädda i mitten av ugnen ca. 50 min 175 grader.Pensla på marmeladen utrörd i vattnet. Strö över flagad mandel och grädda ytterligare en stund ca. 10 min. Låt kallna serveras med vaniljvisp eller grädde.

    MUMS

    2010-10-15 | 10:46:39

Kommentera inlägget här: