Bo på landet.se

Pyssel och Inspiration

Svenska folket verkar ha blivit bitna av virk/stick basillen, eller i varje fall jag

Kategori: Tips och Recept

Det smärtar att säga det men..
Nu är det höst, sommaren försvann från oss alldeles för fort!
Får nöja mig med tanken att det kommer en sommar nästa år igen!
Men hösten är inte illa, den innebär inomhus mys, med te och filt och ofta
Virkning
Överallt för tiden tycker jag att man kan se virkade och stickade grejor från tröjor, klänningar till amiguramis till skydd på tekannan, och allt oftare är kaffebrödet också virkat

Något jag fastnade för som är relativt enkelt och ganska kul
är Amiguramis,
och Mia Bengtsson böcker och Blogg är väldigt bra guider i den djungel av mönster o varianter som finns
Jag har lyckats göra dessa hittills
och mönstrena  finns i första boken
Efter en vända hos Farmor, var jag en papperspåse med garn rikare!
Det blev ett sittunderlag till utflykter, och en barnklänning fömodligen som födelsedagspresent
Mönster på klänningen hittade jag på DROPS design där finns massor av gratis mönster
bara att skriva ut och sätta igång
Hoppas ni njuter av dem sista värmegraderna som denna sommaren bjuder på
Imorrn börjar skolan!

Kommentarer

  • Maria Bouvier säger:

    Hej Chiquita, los amiguitos amiguramis är underbara jag har min i min väska och alla har att säga till.Jag visade bloggen till Liisa son hälsade dig så gott hon var så glad efter allt din fyndighet och frågade om du inte sålde de, varför inte lämna några till Birgitta där i Garnboden i Allingsås?. Men klänning blev jätte söt, hoppas hon har möjlighet att använda den med en vitt polo och vitta långa strumpor skulle bli jätte sött lilla Ella.

    Kram till dig vi ses i helgen, nu är mum i farten igen och huvud hänger med =)

    2011-09-05 | 21:28:56
  • Elin säger:

    va mycket fint!

    2011-11-07 | 19:09:36
    Bloggadress: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här: