Bo på landet.se

Pyssel och Inspiration

Uteplatsen klar!

Kategori: Torpet

Nu är den äntligen klar, min kära uteplats
Utgrävning
~~
~~
Semi - färdig
~~
~~
Klar!
~~
~~
~~
Det var inte det lättaste och snabbaste jag gjort men helt klart värt det
när man kan sitta på bänken istället för på trappan på morgonen
Ljugarbänken hittade vi på torgmaknaden nere i byn
Efter ett par rundor med vitfärgen var den klar att sitta på!
Betong suger åt sig vatten och trä ruttnar av det,
därför satte jag små bitar med takpapper som fötter på bänken för att ge den lite bättre förutsättningar att leva ett längre liv.
Här är en snabblänk till där det hela började
~~
Som den sanna Geolog nörd jag är, samlar jag på stenar!
För att få någon användning för dem och inte bara samla kom jag härom dagen på att man kan använda dem som "tvålkopp"
Med limpistolen lade jag på lite lim som skydd för att inte repa vasken och för att stenarna inte ska glida runt
Sen lärde jag mig av ett par kursare att du kan polera stenarna med Våtslipspapper för hand
~~
~~
och voilá
En tvålkopp
och tio stenar mindre i min samlingsskål!
~~
~~
Passar väldigt bra med tvålen jag fick av min kära mor som ska efterlikna gnejs :)

Kommentarer

  • Maria Bouvier säger:

    Gud vad snygg det blev Oj min kära geologen, det behövdes någon sånt för att tvålen skulle få sin sanna plats, tror du någon våga använda den ny, det ser ut som en extra sten=)



    Piffigt alltså, ska tänka på kudden och julfirandet nu =) Mitt i sensommar bara jag Puss kram

    2011-08-27 | 16:59:25
  • Maria Bouvier säger:

    Hej igen!

    Nu har vi bytt våra glass i toaletten på ovan våning (genomskinliga i plast med H2= i svart som dusch drapperi och skulle behöva byta tvålskål, Kan jag beställa något liknande av dig?

    Det var en piffig idé.

    Tack Mum

    2011-10-14 | 15:07:45

Kommentera inlägget här: